ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Συνέντευξη της Κας Νάσιας Καρούσου – Αντιπρόσωπος των κρασιών του συντεταιρισμού Ρομπόλα Κεφαλληνίας

Share

rompola-kefalliniasΚα Καρούσου ευχαριστούμε πολύ που μας παραχωρείτε αυτήν την συνέντευξη. Μιλήσατε μας λίγο για εσάς. Ποια η εκπαίδευση σας; Η εμπειρία σας στο οινικό κλάδο;

 Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Ονομάζομαι Καρούσου Νάσια και είμαι απόφοιτος του τμήματος μηχανολόγων-μηχανικών με μεταπτυχιακό στη διαχείριση ενέργειας και περιβάλλοντος. Στο χώρο του κρασιού δραστηριοποιούμαι τα τελευταία 3.5 χρόνια ως αντιπρόσωπος των κρασιών του Συνεταιρισμού Ρομπόλα Κεφαλληνίας. Η εταιρία μου έχει έδρα την Αθήνα, πραγματοποιώντας την διανομή των κρασιών Ρομπόλα σε εστιατόρια, κάβες, wine bar, mini-market, καθώς και σε εταιρίες χοντρεμπορίου.

Με την εμπειρία σας σε αυτά τα χρόνια της επαγγελματικής σας δράσης, ποια πιστεύετε ότι είναι η σημερινή εικόνα του κλάδου;

Το 2015 υπήρξε μια πολύ δύσκολη χρονιά για το κρασί λόγω Ε.Φ.Κ, capital control, ωστόσο η άποψη μου είναι πως ο κλάδος αναπτύσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Η δυναμική του ελληνικού αμπελώνα είναι πολύ μεγάλη επιβιώνοντας μέσα από τους αιώνες, ώστε να ικανοποιεί το οινόφιλο κοινό. Αναμφίβολα, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ αναζητούν νέους, ελκυστικότερους τρόπους προκειμένου να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από συνεχή ενημέρωση του κοινού και κατάλληλη εκπαίδευση των ειδικών. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι στον Έλληνα καταναλωτή έχει ενσωματωθεί σε μεγάλο βαθμό η κουλτούρα του κρασιού.

– Πωλήσεις, πωλήσεις, πωλήσεις!! Ίδια λέξη, ίδια αγωνία για όλες τις εταιρείες του κλάδου. Πως θα αυξηθούν οι πωλήσεις ελληνικού οίνου στο εξωτερικό;

Τα ελληνικά κρασιά έχουν αυξήσει αρκετά τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό. Αναγκαία κρίνεται η μεγαλύτερης εμβέλειας διαφημιστική προβολή των ελληνικών κρασιών, ώστε το ελληνικό κρασί να βρει ανταπόκριση όχι μόνο στους ειδικούς αλλά και στο μέσο καταναλωτή -οινόφιλο. Η Ελλάδα έχει εξαιρετικές ποικιλίες, όπως το αγιωργίτικο, το ξινόμαυρο, τη ρομπόλα, το ασύρτικο, το μοσχοφίλερο, το βινσάντο, τη μαυροδάφνη κ.α, οι οποίες δεν υστερούν σε τίποτα συγκριτικά με αντίστοιχες ποικιλίες  του εξωτερικού.

– Ποιες οι ενέργειες σας για την αύξηση πωλήσεων στην εσωτερική αγορά, για την αύξηση της κατανάλωσης;

Το κύριο συστατικό της επιτυχίας είναι η διαρκής προσπάθεια διατήρησης της καλής ποιότητας στο κρασί μας χωρίς αύξηση των τιμών. Αυτό είναι εμφανές μέσα από την διάκριση των κρασιών Ρομπόλα στα καλύτερα της ελληνικής αγοράς. Παράλληλα, πραγματοποιείται συνεχόμενη προώθηση των προϊόντων μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημέρωσης, με διάφορες εκδηλώσεις γευσιγνωσίας σε winebar και εστιατόρια έτσι δίνεται η δυνατότητα γνωριμίας των καταναλωτών με το κρασί Ρομπόλα. Τέλος, σημαντικός παράγοντας για την αύξηση των πωλήσεων είναι οι προσφορές σε σημεία πώλησης των κρασιών μας.

– Ο συνεταιρισμός Κεφαλονιάς που εκπροσωπείται, ποιες ενέργειες πραγματοποιεί για να πετύχει την εξωστρέφειά του;

Θεωρητικά η εξωστρέφεια έχει ήδη επιτευχθεί με τις εξαγωγές μας στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα σε χώρες όπως Γερμανία, Κίνα, Ρωσία, Ιταλία, Η.Π.Α, Καναδάς κ.α. Καθοριστική υπήρξε η συμβολή μας, ως αντιπρόσωποι του συνεταιρισμού στην Αθήνα, καθώς πραγματοποιούμε καθημερινή προσπάθεια προώθησης των τοπικών κρασιών μας με σκοπό την προβολή τους τόσο στο εξοικειωμένο κοινό που συμπεριλαμβάνει ντόπιους  και μη, όσο και στον επιχειρηματικό κλάδο.

Ρομπόλα. Τι σκέψεις σας έρχονται στο νου στο άκουσμα αυτής της λέξης;

Η Ρομπόλα Κεφαλονιάς είναι λευκό κρασί Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) που παράγεται αποκλειστικά στο νησί της Κεφαλονιάς. Θεωρείται το κατ’ εξοχήν επώνυμο εξαγώγιμο προϊόν του νησιού, άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία και τον πολιτισμό του. Τα αμπέλια μοιάζουν σαν να φυτρώνουν πάνω σε πέτρες , λόγω των ασβεστολιθικών πετρωμάτων της περιοχής. Ωστόσο, έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το έδαφος και είναι αυτό που τα κάνει να αναπτύσσονται και να παράγουν κρασί εξαιρετικής ποιότητας. Η Ρομπόλα έχει χρυσαφένια απόχρωση και χαρακτηριστικό άρωμα άγουρων και ξινών φρούτων όπως τα άνθη λεμονιού, ο ανανάς, το ροδάκινο και το πράσινο μήλο. Επίσης, πρέπει να σερβίρεται κρύα και φρέσκια, μέσα στα δύο χρόνια συγκομιδής. Συνοδεύει θαλασσινά και τοπικά κεφαλλονίτικα πιάτα, όπως κρεατόπιτες και αλιάδα (η κεφαλλονίτικη σκορδαλιά).

– Μια τελευταία, προσωπική ερώτηση. Μετά 5 χρόνια από σήμερα, πως θα θέλατε να δραστηριοποιήστε επαγγελματικά;

Ευελπιστώ να υπηρετώ το χώρο του κρασιού, με περισσότερα εφόδια όπως εξειδικευμένες γνώσεις όσον αφορά την οινολογία, σεμινάρια και πιστοποιήσεις στο ενεργητικό μου. Είναι ένας κλάδος που με εμπνέει και με ενδιαφέρει να εξελιχθώ σε αυτόν τόσο ως λάτρης του κρασιού όσο και ως επαγγελματίας στο χώρο.

Όταν ξαναβρεθούμε εύχομαι να ακούσουμε τα θετικά νέα σας. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.

Σας ευχαριστώ αρχικά για την τιμή της πρόσκλησης και εν συνεχεία για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. Ελπίζω να ξαναβρεθούμε σύντομα σε κάποια εκδήλωση για το κρασί!

ΠΗΓΗ: www.WineNews.gr

To Top