Ρυθμός ανάπτυξης 2% στην αγορά οίνου των ΗΠΑ
Το 2016, οι καταναλωτές των ΗΠΑ συνεχίζουν να θεωρούν το κρασί ως ένα απολαυστικό ποτό, παρά το γεγονός ότι οι μπύρες από τις μικρές ζυθοποιίες διεκδικούν ένα αυξημένο μερίδιο στην αγορά αλκοολούχων ποτών.
Η αξιολόγηση των στατιστικών στοιχείων του 2015 και των τάσεων της αγοράς κρασιού για το 2016, ήταν θετική σε γενικές γραμμές. Οι περισσότεροι ειδικοί προβλέπουν άλλη μια καλή χρονιά για το κρασί στις ΗΠΑ, με τη συνήθη αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης στο 1-2%. Παρά τις διακυμάνσεις των χρηματιστηριακών αγορών, τις πολύ ανταγωνιστικές βιομηχανίες αλκοολούχων ποτών, τις φήμες για ύφεση και την ανάπτυξη των social media που μπορούν να επηρεάσουν τις τάσεις μέσα σε μια νύχτα, σε γενικές γραμμές το κρασί φαίνεται να είναι σε καλή θέση για το 2016. Ωστόσο, μπορεί να είναι μια χρονιά καθοριστικής σημασίας για το αμερικανικό κρασί, αν η βιομηχανία δεν αρχίσει να καινοτομεί τόσο γρήγορα όσο ο ανταγωνισμός.
Στατιστικά στοιχεία για τη βιομηχανία κρασιού των ΗΠΑ για το 2015
-Έσοδα από τις πωλήσεις κρασιών : 38 δισεκατομμύρια δολάρια – αύξηση κατά 1,3% από το 2014 (Gord0n, 2016)
– Αριθμός σημείων πώλησης κρασιού: 545.907 (Brager, 2016)
-Σύνολο κιβωτίων που πουλήθηκαν : περίπου 383 εκατομμύρια – αύξηση 2% από το 2014 (Fredrikson, 2016)
-Ποσοστό από την Καλιφόρνια : 60%, 230 εκατομμύρια κιβώτια
-Ποσοστό από άλλες πολιτείες : 9%, 36 εκατομμύρια κιβώτια
-Ποσοστό εισαγωγών : 31%, 117 εκατομμύρια κιβώτια (21 εκατομμύρια σε bulk)
– Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να είναι η πρώτη χώρα σε κατανάλωση οίνου από το 2010 (Ινστιτούτο κρασιού, 2015)
-Το 2015 είναι η 23η συνεχόμενη χρονιά αύξησης στις πωλήσεις κρασιού για τις ΗΠΑ
Οινοποιεία και Καταναλωτές στις ΗΠΑ
– Αριθμός Οινοποιείων το 2015 : 8.702 (Fransen, 2016)
– 5 μεγαλύτερες πολιτείες κρασιού με βάση των αριθμό των οινοποιείων: Καλιφόρνια (4.054), Ουάσιγκτον (718), Όρεγκον (689), Νέα Υόρκη (367), Βιρτζίνια (262)
– Ποσοστό ενηλίκων που πίνουν κρασί: 40% (Halstead, 2016)
-Κατά κεφαλήν κατανάλωση: 3,14 γαλόνια (11,9 λίτρα) το 2014, (Συμβούλιο Αγοράς Οίνου, 2015)
-Ποσοστό καταναλωτών με βάση το φύλο : 57% γυναίκες και 43% άνδρες (Spectra Nielsen, 2016)
-Συχνοί καταναλωτές κρασιού : 35% του πληθυσμού των ΗΠΑ πίνει κρασί, ή πίνουν κρασί αρκετές φορές την εβδομάδα. Αύξηση 2% από το 2010 (Gillespie, 2016).
– Ποσοστό των πωλήσεων με βάση το χρώμα: Ερυθρό 46,3%, Λευκό 44,3%, Ροζέ 4% (Brager, 2016)
-Γενιές με την μεγαλύτερη κατανάλωση κρασιού : 36% στις ηλικίες 18 έως 36 -Millennials- και 34% στις ηλικίες 52 έως 70 – “baby boomers” (Gillespie, 2016)
Οι επιδόσεις των καναλιών πώλησης κρασιού το 2015
Καταστήματα λιανικής : Οι πωλήσεις κρασιού σε μανάβικα, κάβες και άλλα καταστήματα λιανικής συνεχίζουν να έχουν καλές επιδόσεις, ενώ έχουμε διψήφιο νούμερο αύξησης στην τιμή και τον όγκο πωλήσεων στα κρασιά με το εξής εύρος τιμών: 11$ – 14.99$, 15$ – 19.99$, 20$- 24,99$ και πάνω από 25$ (Brager, 2016). Παρ ’όλα αυτά , το 75% του κρασιού που πωλείται στις ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι κάτω από 9$. (Fredrikson, 2016)
Καταστήματα ποτού και εστίασης: Οι πωλήσεις κρασιού σε εστιατόρια, μπαρ και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών συνέχισαν να παραμένουν σχετικά σταθερές το 2015. Οι πωλήσεις σε δολάρια αυξήθηκαν έως και 1% αλλά σε όγκο πωλήσεων μειώθηκαν κατά 4,1%. Τα μονοποικιλιακά κρασιά που πωλούνται περισσότερο είναι τα Prosecco, Sauvignon Blanc και Cabernet Sauvignon (Guest Metrics, 2016).
Αποστολές απευθείας στον καταναλωτή (D.T.C. / ηλεκτρονικό εμπόριο) : Οι διαδικτυακές πωλήσεις κρασιού και η άμεση αποστολή στον καταναλωτή ήταν ένα ευτυχές γεγονός το 2015. Σύμφωνα με την Ship Compliant (2016), τα έσοδα έφτασαν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 8,1% από το 2014 με αποστολές 4,2 εκατομμύριων κιβωτίων. Ωστόσο, ενώ ο συνολικός όγκος πωλήσεων αυξήθηκε μόνο 1 – 1,5% στις ΗΠΑ, η DTC πηγαίνει αρκετά καλά και αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Η μέση τιμή πώλησης της φιάλης ήταν και πάλι 38$, και τα οινοποιεία μπορούν τώρα να αποστέλλουν άμεσα σε 43 πολιτείες (Fredrikson, 2016).
Εξαγωγές: Αν και η Αμερική δεν είναι μεγάλος εξαγωγέας κρασιού γιατί το περισσότερο διατίθεται για εσωτερική κατανάλωση, το 2015 οι ΗΠΑ εξήγαγαν 51.200.000 κιβώτια αξίας 1.61 δισεκατομμυρίων δολαρίων (Wine Institute, 2016). Αυτό σημαίνει αύξηση 7,6% σε έσοδα και 4,1% σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με το 2014.
Οι επικρατέστερες τάσεις στο κρασί αυτή την στιγμή και για όλο το 2016
Η στροφή στην ποιότητα συνεχίζεται: Η επιθυμία για να δοκιμάσουμε ένα πιο ποιοτικό προϊόν και να πληρώσουμε περισσότερο για αυτό (premiumization), αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016 για το κρασί και άλλα αλκοολούχα ποτά. Αυτό αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα για το κρασί και o διψήφιος αριθμός αυξήθηκε στο εύρος τιμών 11-25$. Αυτό λογικά θα συνεχιστεί, εκτός αν συμβεί κάτι στην οικονομία και τρομάξει τους καταναλωτές.
Επικρατέστερο στυλ κρασιών: Αφρώδη και Σαγκρία. Αν και τα μη-αφρώδη επιτραπέζια κρασιά συνεχίζουν να αυξάνονται σε αξία και όγκο, τα αφρώδη κρασιά και ειδικά τα Prosecco, είναι εξαιρετικά δημοφιλή στην Αμερική με την αξία τους να αυξήθηκε κατά 11,7%, ενώ η Σαγκρία αυξήθηκε κατά 9,8%, σύμφωνα με τη Nielson ( Brager, 2016).
Τα 5 πιο δημοφιλή μονοποικιλιακά κρασιά: Όλως παραδόξως, η ελαφρώς όξινη και δροσιστική γεύση του Sauvignon Blanc κέρδισε το βραβείο του κρασιού με την μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή (13,3%) και στην μεταβολή του όγκου (10,7%). Αυτό ακολούθησε την συνεχιζόμενη τάση των Red Blends, Pinot Noir, Cabernet Sauvignon και του Pinot Grigio (Fredrikson, 2016). Ωστόσο, το μονοποικιλιακό με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στις ΗΠΑ συνέχισε να είναι το Chardonnay.
Οι πιο δημοφιλείς Εισαγωγές :Οι Αμερικανοί εξακολουθούν να είναι ερωτευμένοι με τα κρασιά από την Ιταλία και τη Νέα Ζηλανδία. Όμως, τόσο η Γαλλία όσο και η Πορτογαλία παρουσίασαν μεγάλες επιδόσεις το 2015, με αυξήσεις 10,8% και 8% σε αξία και από τις δύο χώρες (Brager, 2016).
Ταχύτερα αναπτυσσόμενες συσκευασίες κρασιού: Αν και η γυάλινη φιάλη των 750 ml εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά των ΗΠΑ σε ποσοστό πάνω από 50% του όγκου πωλήσεων, οι συσκευασίες των 3 λίτρων και οι συσκευασίες Tetra Pack συνέχιζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα (Fredrikson, 2016).