Ψηφιακή κινητικότητα, το μέλλον του κρασιού
Όλο και περισσότεροι καταναλωτές μπαίνουν στον πειρασμό να αγοράσουν online κρασί, σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση του Sowine. Ή καλύτερα, χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το smartphone και το tablet. Μια τάση που θα συνεχιστεί και στο μέλλον.
“Αγοράστε κρασί στο διαδίκτυο αρχίστε να υιοθετείτε αυτή τη συνήθεια, παρατηρεί ο Sylvain Dade του Sowine, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της τελευταίας έρευνας για το κρασί στην ψηφιακή εποχή που έγινε στο Παρίσι. Το διαδίκτυο παρέχει αναμφισβήτητα μια ευκολία για τους καταναλωτές. “Οι καταναλωτές διστάζουν όλο και λιγότερο, το 2016, το 34% των αγοραστών κρασιού λένε ότι έχουν παραγγείλει μπουκάλια μέσω αυτού του τρόπου εμπορίας, ενώ το 2015 το ποσοστό ανερχόταν σε 30%.
Το 30% των γαλλικών κρασιών αγοράζονται μέσω μιας κινητής συσκευής.
Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι, τα sites των παραγωγών έχουν πάντα την εύνοια των χρηστών, πολύ πιο μπροστά από τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα κρασιών, με αποτέλεσμα οι διαδικτυακές αγορές να είναι όλο και περισσότερο σε κίνηση. Το 2016, το 30% των Γάλλων αγόρασαν online κρασί από το smartphone ή το tablet τους. “Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε, αφού το 2015 το ποσοστό αγορών ανήλθε στο 28% και δείχνει τη σημασία των smartphones στην αγορά”, σημειώνει ο Sylvain Dade.
Αν και δεν χρειάζεται, το 33% των Γάλλων έχουν κατεβάσει μια εφαρμογή αφιερωμένη στο κρασί σε κινητές συσκευές. Όπως σημειώνει ο Emmanuel Vivier, το Hub (ινστιτούτο που αποκρυπτογραφεί τις τάσεις στην ψηφιακή κινητικότητα), “η εγκατάσταση της εφαρμογής στο smartphone του χρήστη, είναι περίπλοκη. Το να την χρησιμοποιήσει, είναι ακόμα περισσότερο”. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, επομένως, βασίζονται στη δημιουργία ιστοσελίδας, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί στο κινητό τηλέφωνο.
Instagram, η βασιλεία της εικόνας
Στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, το Facebook είναι πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της, με το 81% των Γάλλων να έχουν ένα λογαριασμό. Ενώ το Twitter τείνει να σταθεροποιηθεί, τα κέρδη του Instagram αυξάνονται, σύμφωνα με τον Sylvain Dade. “Το 32% των Γάλλων έχουν εγγραφεί στο Instagram και το δίκτυο μεγαλώνει. “Το instagram εργάζεται στην καθαρή εικόνα, με πολύ λίγο κείμενο. “Είναι φιλικό προς το χρήστη, φυσικά διεθνές καθώς λειτουργεί βάσει της αρχής της εικόνας, και δεν χρειάζεται μετάφραση.
Το Instagram στη θέση της αφήγησης προάγει την αισθητική διάσταση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επικοινωνία του εμπορικού σήματος.