ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γιάννης Αναστασίου, Cavino: Nέα προϊόντα, νέοι αμπελώνες, νέες επενδύσεις

Share

Ο Γιάννης Αναστασίου CEO της Cavino που πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά οίνου μιλάει στο BusinessNews.gr για την πορεία 60 χρόνων της εταιρείας, τα σχέδια της για την συνέχεια αλλά και την διάκριση της  στο πλαίσιο του θεσμού των «Πρωταγωνιστών της Ελληνικής Οικονομίας»;

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Τι σημαίνει για την εταιρεία η πρόσφατη διάκριση της σαν «Πρωταγωνιστής Κλάδου» στο πλαίσιο του θεσμού των «Πρωταγωνιστών της Ελληνικής Οικονομίας»;

Η διάκριση αυτή έρχεται ως επιστέγασμα την προσπάθειας μας για την παραγωγή ελληνικών ποιοτικών εμφιαλωμένων οίνων και αποσταγμάτων καθώς και την καθιέρωση τους στην παγκόσμια αγορά.

Η Cavino γιορτάζει φέτος 60 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά. Ποιοι θα λέγατε πως είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην σημαντική αυτή διαδρομή της εταιρείας;

60 χρόνια μιας επιχειρηματικής πορείας κεντημένης με αξίες και όραμα. Ξεκινήσαμε ως μια μικρή οινοποιητική μονάδα που όμως από την αρχή είχε στόχο τις εξαγωγές.

Οι σημαντικότεροι σταθμοί είναι αναμφίβολα τα τέλη της δεκαετίας του 90 όταν αποφασίσαμε να αναγεννήσουμε τον αμπελώνα του Μεγάλου Σπηλαίου , ιστορίας 500 ετών. Σήμερα το Κτήμα Μέγα Σπήλαιο θεωρείται ένα από τα πιο ποιοτικά κτήματα του ελληνικού αμπελώνα.

Καθοριστική ήταν και η απόφαση μας να επενδύσουμε σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε παραγωγικές διαδικασίες που θα έδιναν προβάδισμα στον στίβο του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Έτσι ένα μεγάλο επενδυτικό σχεδιο ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 2000.

Ποια σήματα ανήκουν σήμερα στο portfolio σας; Ποια καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις;

Τα βασικότερα σήματα μας είναι τα κρασιά της σειράς Cavino με brands όπως ο ΟΙΩΝΟΣ, το ATELIER, το DEUS, αλλά και πολλά άλλα και φυσικά όλη η σειρά του Κτήματος ΜΕΓΑ ΣΠΗΛΑΙΟ. Να μην ξεχάσουμε να σημειώσουμε την σειρά ROMIOS των αποσταγμάτων μας.  Όμως όλες οι ετικέτες μας έχουν λόγο ύπαρξης και καλύπτουν τις ανάγκες του καταναλωτή στις 45 χώρες που εξάγουμε.

Πως έκλεισε το 2017 όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη για την εταιρεία και πως «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2018 στο πρώτο εξάμηνο του;

Το 2017 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για εμάς , με επίτευξη των εμπορικών και ποιοτικών μας στόχων.

Το πρώτο εξάμηνο του 2018 κινείται στους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης με τους περσινούς και η προσπάθεια μας είναι να πετύχουμε και αυτή την χρονιά τους στόχους μας.

Σε ποιες διεθνείς αγορές εξάγετε προϊόντα σας; Υπάρχουν σκέψεις για νέα ανοίγματα;

Εξάγουμε σε 45 χώρες τα κρασιά μας και προσπαθούμε να έχουμε μια παρουσία σε όλες τις χώρες που έχει θέση το ποιοτικό κρασί και δη το Ελληνικό. Έχουμε όμως προφανώς επικεντρώσει τις δυνάμεις μας σε κάποιες χώρες που το ελληνικό κρασί φαίνεται να καταγράφει πολύ σημαντική πορεία , όπως είναι οι ΗΠΑ , ο Καναδάς και κάποιες από τις Ασιατικές χώρες.

Ποια είναι τα σχέδια της Cavino για το άμεσο μέλλον; Υπάρχουν συγκεκριμένες επενδύσεις και κινήσεις που να έχουν αποφασιστεί;

Τα σχέδια της Cavino είναι να βρίσκεται διαρκώς μπροστά στις εξελίξεις του κρασιού και των αποσταγμάτων. Νέα προϊόντα σχεδιάζονται, νέοι αμπελώνες 300 στρεμμάτων φυτεύονται, νέες επενδύσεις ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζονται.

Ποια θα λέγατε πως είναι η εικόνα για την ελληνική αγορά αλκοολούχων; Πως έχει επηρεαστεί από την υπερφορολόγηση και την «πληγή» του λαθρεμπορίου;

Η αγορά του Ελληνικού κρασιού έχει εξαιρετικά σημαντική ποιοτική βελτίωση. Το σύνολο του επώνυμου ελληνικού εμφιαλωμένου κρασιού έχει σηκώσει σημαντική τον πήχη της ποιότητας αλλά και του μάρκετινγκ. Η πληγή του χύμα οίνου που παράγεται και διακινείται παρανόμως δεν θεραπεύτηκε από την επιβολή του ΕΦΚ αλλά μεγιστοποιήθηκε. Η προσπάθεια μας έγκειται στον να εκπαιδεύσουμε τον Έλληνα καταναλωτήώστε να καταναλώνει επώνυμα εμφιαλωμένα κρασιά.

Πηγή

To Top