ΑΠΟΨΕΙΣ

Το ελληνικό κρασί ανακτά το χαμένο έδαφος

Share

του προέδρου της Εθνικής Διεπαγγελματικής Αμπέλου και Οίνου, Δρ. Γιάννη Βογιατζή

Από την αρχή της 10ετίας, οπότε η χώρα μπήκε για τα καλά στα βαθιά νερά της οικονομικής κρίσης, στον οινικό τομέα συντελείται ένα πολυεπίπεδο έργο με εξωστρεφή προσανατολισμό και στόχο τη διασφάλιση των αναπτυξιακών προοπτικών του. Στόχος που περνά υποχρεωτικά μέσα από την αναβάθμιση της θέσης του ελληνικού κρασιού στις ξένες αγορές.

Παρά τις δυσκολίες λόγω των περιορισμένων μέσων και της έλλειψης βασικών αναπτυξιακών εργαλείων όπως λ.χ του τραπεζικού δανεισμού, ο έως τώρα απολογισμός είναι θετικός, δείχνοντας ότι το εγχείρημα καρποφορεί. Για τον απλό λόγο ότι είναι εξαρχής στοχευμένο, συστηματικό και εξελίσσεται βάσει στρατηγικού σχεδίου που προέκυψε από επιστημονική έρευνα και μελέτη.

Η ανταγωνιστικότητα του οίνου, που συναρτάται με την ποιοτική αναβάθμισή του και την αναγνωρισιμότητά του από το διεθνές καταναλωτικό κοινό, βρίσκεται στον πυρήνα του στρατηγικού σχεδιασμού που με συνέπεια εφαρμόζει για 8η συνεχή χρονιά η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), εκπροσωπώντας σε εθνικό επίπεδο τον αμπελοοινικό κλάδο της χώρας.

“Εργαλείο” για το άνοιγμα των ξένων αγορών είναι τα “κρασιά -πρεσβευτές”, τα οποία επιλέγονται από κορυφαίους ειδικούς και εξειδικευμένα στελέχη του κλάδου με γνώση της διεθνούς οινικής κουλτούρας, και αποτελούν τους γευστικούς εκπρόσωπους των Wines of Greece στις generic δράσεις στις διεθνείς αγορές.

Ήδη, σε 4 μεγάλες αγορές (ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία,Κίνα ), στις οποίες επικεντρώνεται το πρόγραμμα του στρατηγικού σχεδιασμού, το ελληνικό κρασί έχει γίνει αναγνωρίσιμο, περνώντας πλέον σε κάβες, καταλόγους απαιτητικών εστιατορίων και προσελκύοντας το αγοραστικό ενδιαφέρον μεγάλων εισαγωγικών εταιρειών. Αυτές τις μέρες μάλιστα εκπρόσωποι του κρατικού μονοπωλίου του Οντάριο του Καναδά (LCBO) βρίσκονται στη χώρα μας, διερευνώντας τη σύναψη συμφωνιών με οινοποιητικές επιχειρήσεις.

Η Πολιτεία μέχρι τώρα στηρίζει έμπρακτα την εξαγωγική προσπάθεια του κλάδου και ήδη στην τελική φάση έγκρισης βρίσκεται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το πρόγραμμα για την διετία 2017-1018. Εξίσου υποστηρικτικές και πολλαπλά ωφέλιμες είναι και οι κοινές δράσεις σε ξένες αγορές με την Enterprise Greece.

H προσπάθεια αποδίδει, ωστόσο, η απάντηση στην ανταγωνιστική πρόκληση σε μακροχρόνια προοπτική απαιτεί ένα ακόμη βήμα: την ανταπόκριση και της αμπελουργίας στον εξαγωγικό προσανατολισμό του οίνου. Οι συζητήσεις που μόλις ξεκίνησαν και η ταχεία συγκρότηση επιτροπής από ΕΔΟΑΟ-ΣΕΟ-ΚΕΟΣΟΕ για την οργάνωση του αμπελουργικού σχεδιασμού δείχνουν ότι η ανάγκη να απαντηθεί θετικά και το νέο μεγάλο εγχείρημα αποτελεί κοινή πεποίθηση του κλάδου.

πηγή

To Top