ΑΠΟΨΕΙΣ

Ανταπόκριση απο το Decanter Fine Wine Encounter του Λονδίνου

Share

Το ετήσιο Fine Wine Encounter του περιοδικού Decanter αποτελεί μια εκδήλωση ορόσημο για τους λάτρεις του κρασιού. 100 από τα καλύτερα οινοποιεία του κόσμου εκθέτουν τα προϊόντα τους για 2 μέρες κάθε Νοέμβρη στο εμβληματικό ξενοδοχείο Landmark του Λονδίνου, ενώ παράλληλα διοργανώνονται θεματικές γευσιγνωσίες, τα λεγόμενα master classes.

Στην τρίτη μου κατά σειρά επίσκεψη στην έκθεση αυτή, είχα μια καλή ευκαιρία να αποτιμήσω έστω και επιφανειακά, την “εικόνα” του ελληνικού κρασιού στον παγκόσμιο οινικό χάρτη. Καταρχάς στη φετινή όπως και στην περσινή εκδήλωση, συμμετείχαν 3 ελληνικά οινοποιεία κι αυτό από μόνο του είναι μια επιτυχία. Πρόκειται για τα κτήματα Άλφα και Γεροβασιλείου από τη Μακεδονία και το κτήμα Σκούρα από την Πελοπόννησο. Όταν ρώτησα τον κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτάκη, υπεύθυνο εξαγωγών του κτήματος Άλφα, για την εικόνα που έχουν οι Ευρωπαίοι για το ελληνικό κρασί, η ανταπόκριση ήταν αρκετά ενθαρρυντική.“Οι Έλληνες παραγωγοί είναι πλέον αναβαθμισμένοι και περισσότεροι, πράγμα που οδηγεί σε μεγαλύτερη προσβασιμότητα στις αγορές του εξωτερικού. Επίσης ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής είναι περισσότερο δεκτικός σε μη παραδοσιακές αγορές (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία) κι αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για νέους παίκτες όπως η Ελλάδα.”

Σημαντικό ρόλο σίγουρα παίζει και βελτιωμένη εικόνα της Ελληνικής κουζίνας στο εξωτερικό. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο φετινός οδηγός Michelin του Λονδίνου, συμπεριλαμβάνει 4 αμιγώς ελληνικά εστιατόρια έναντι μόνο ενός η δυο τα προηγούμενα χρόνια. Θετικά έχει συμβάλει και η παρουσία άρια καταρτισμένων ελληνόπουλων σε θέσεις head και assistant sommelier, σε κορυφαία εστιατόρια του Λονδίνου, όπως στην περίπτωση του εξαιρετικού Greenhouse, τη λίστα του οποίου επιμελείται ο ελληνικής καταγωγής Elvis Zakos (περιλαμβάνοντας γηγενείς ποικιλίες όπως το Ξινόμαυρο και η Μαλαγουζιά).

Όπως μου εξηγεί ο κ. Βαγγέλης Γεροβασιλείου, το κτήμα του οποίου ήταν από τα πρωτοπόρα στον τομέα των εξαγωγών, το Λονδίνο και γενικότερα η Αγγλία είναι από τις πλέον δύσκολες αγορές. “Εδώ υπάρχει πληθώρα κρασιών απ όλο τον κόσμο. Από εδώ επίσης διαχέεται και η πληροφόρηση που σχετίζεται με το κρασί, μέσα από blogs, περιοδικά, εστιατόρια η εκδηλώσεις όπως αυτή στην οποία βρισκόμαστε”. Για αυτό και είναι σημαντική η καθιέρωση ελληνικών κρασιών στο Λονδίνο. Κι αν θεωρήσουμε μια σημαντική επιτυχία την παρουσία ελληνικών ετικετών στα περισσότερα από τα κορυφαία εστιατόρια του Λονδίνου, η επόμενη πρόκληση είναι το ελληνικό κρασί να φτάσει στον περιστασιακό καταναλωτή, σε αυτόν που αγοράζει και απολαμβάνει χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις.

Προς το παρόν είμαστε όμως μάλλον μακριά από την επίτευξη ενός τέτοιου στόχου. Και ο λόγος είναι απλός. Από το ελληνικό κρασί λείπει το ισχυρό brand name (με μερικές ίσως μεμονωμένες εξαιρέσεις όπως στην περίπτωση της Σαντορίνης). Αυτή την άποψη έχει και ο τρίτος συμμετέχων Έλληνας παραγωγός, ο κ. Γιώργος Σκούρας“Η οικονομική κρίση στρέφει τους εγχώριους παραγωγούς στο δρόμο των εξαγωγών. Το brand name όμως του ελληνικού κρασιού είναι ακόμα αδύναμο κι έτσι στηριζόμαστε στον τουρισμό, στην καλή ποιότητα και στις διασυνδέσεις μας για να εξαπλωθούμε στο εξωτερικό. Πριν από 30 χρόνια ήμασταν μόνο 70 παραγωγοί πανελλαδικά, ενώ τώρα 1000. Όσοι περισσότεροι “μιλάμε” για το ελληνικό κρασί, τόσο πιο ενδιαφέρον καθίσταται αυτό για την παγκόσμια αγορά. Είμαστε μακριά από το στόχο, αλλά δουλεύουμε σκληρά”.

Αλέξανδρος Πασσάλης

ΠΗΓΗ: www.WineNews.gr

To Top