ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ένα κρασί, ένας τόπος, μια ιστορία…

Share

Untitled-2

Τα 25 χρόνια ζωής του «Μαγικού Βουνού», της πιο εμβληματικής ετικέτας των Icon ελληνικών κρασιών, αναβίωσαν σε ειδική εκδήλωση της Οινοποιίας Nico Lazaridi στην Αθήνα, που αποτελούνταν από μια ημερίδα και μια εκλεπτυσμένη γευσιγνωσία.

Τα μπουκέτα από οκτώ σοδειές του κόκκινου «Μαγικού Βουνού», πλημμύρισαν την αίθουσα του “Workshop Floor” στο New Hotel Athens, μοναδικά διακοσμημένη από τους Campana Bothers. Στην ειδική αυτή γευστική δοκιμή, που κάλυψε την οινική παραγωγή 13 ετών (με τις χρονιές 1997, 2001, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 και 2010), συμμετείχαν 28 Έλληνες δημοσιογράφοι οίνου, ο 2ος Έλληνας Master of Wine Γιάννης Καρακάσης και δυο διεθνούς φήμης οινοχόοι.

Η εναλλαγή των ποικιλιών Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc και Merlot, που συνθέτουν το «Μαγικό Βουνό», ξεδιπλώθηκαν σε όλο το φάσμα στην ειδική αυτή οινογνωσία. Οι ειδικοί επιβεβαίωσαν το υψηλό επίπεδο ποιότητας όλων των κρασιών και τη διαφορετικότητα του στυλ σε κάποιες χρονιές, ιδιότητες που χαρακτηρίζουν το «Μαγικό Βουνό». Ο διευθυντής παραγωγής της Nico Lazaridi Θόδωρος Παναγόπουλος, απέδωσε τα διαφορετικά στυλ, στην αδιάκοπη αναζήτηση για καλύτερο οινικό αποτέλεσμα, μέσω των αλλαγών στα ποσοστά σύνθεσης των ποικιλιών και στις διάφορες κλιματολογικές συνθήκες από χρονιά σε χρονιά, αλλά και στα είδη των βαρελιών όπου επιτελείται η ωρίμαση. Στις ειδικές πτυχές της δημιουργίας του Μαγικού Βουνού, όπως και στις χαρακτηριστικά των αμπελώνων απ’ όπου προκύπτει, αναφέρθηκε ιδιαίτερα η οινολόγος Φεντερίκα Λαζαρίδη.

Το «Μαγικό Βουνό», συνάντησε τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, στο Αμφιθέτρο του Μουσείου Ακρόπολης, όπου πραγματοποιήθηκε η ημερίδα αφιερωμένη στα 25 χρόνια της ύπαρξής του.

«Επιδιώξαμε να εκφραστούμε σε άλλο επίπεδο ποιότητας με ένα προϊόν σύμβολο, πολύ ισχυρής προσωπικότητας. Οι αμπελώνες ανταποκρίνονται με ένα πολύ σπουδαίο και υψηλό δυναμικό ανοίγοντας το δρόμο για την παραγωγή ενός μεγάλου κρασιού», τόνισε ο πρόεδρος της Οινοποιίας Nico Lazaridi και της Οινοποιίας Μυκόνου Φεδερίκος Λαζαρίδης, αναφερόμενος στη γέννηση του το 1990, με τον πρώτο τρύγο. Το πρώτο Icon Wine στην Ελλάδα, πήρε το όνομα του με βασική έμπνευση το όρος Παγγαίο, το «μαγικό βουνό», το οποίο δεσπόζει στον ορίζοντα των αμπελώνων. Και πρόσθεσε: «Δημιουργούμε ένα κρασί διεθνών προδιαγραφών και το μόνο κοινό που έχει είναι οι ποικιλίες του, καθώς όλα τα υπόλοιπα είναι μοναδικά ελληνικά».

Η συλλεκτική του αξία, διαμορφώθηκε και αναδείχθηκε με τις ετικέτες – έργα τέχνης, που απεικονίζουν πρωτότυπους πίνακες ζωγραφικής Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, συνδυάζοντας με ιδανικό τρόπο γευστική και οπτική απόλαυση, σε ένα ενιαίο σύνολο υψηλής αισθητικής αξίας. Όλες αυτές οι διαφορετικές εικαστικές δημιουργίες (δυο σε κάθε χρονιά, για το αντίστοιχο λευκό και κόκκινο κρασί), φιλοξενούνται στην Πινακοθήκη της Nico Lazaridi, μέσα στις εγκαταστάσεις της. «Κίνητρο μας», σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, «ήταν η ανάδειξη του έργου των σύγχρονων ζωγράφων και η ανάγκη της συνεισφοράς στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου».

Στη γευστική του αξία, αναφέρθηκαν ο νέος Έλληνας Master of Wine Γιάννης Καρακάσης, υπογραμμίζοντας ότι έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία των premium κρασιών ως «ένα μεγάλο κρασί από διεθνείς ποικιλίες». Περιέγραψε τα συστατικά του, που εδράζουν σε αμπελώνες με ήπιο ηπειρωτικό κλίμα και μικρές αποδόσεις (500-600 κιλών ανά στρέμμα), στην μπορντωλέζικη οινοποίηση, την 15-18μηνη ωρίμαση και τα 2 χρόνια παλαίωσης στη φιάλη. Αναφέρθηκε επίσης, στο πολύπλευρο στυλ του, με το αλκοόλ να κυμαίνεται από τους 12,6 βαθμούς το 1996 έως 14,7 το 2011, στη διακύμανσή της παραγωγής του (κάτω από 5.000 φιάλες το 1993 και στις 45.000 το 2011). Ο International Wine Sommelier του Συνδέσμου Οινοχόων Κύπρου Βάσος Μανώλη, μίλησε με ενθουσιασμό για τα μεθυστικά αρώματα αγριοκερασιάς και μούρων, που εκπέμπει το κόκκινο «Μαγικό Βουνό», καθώς και για τη διεθνή απήχηση του. Από την πλευρά τους, ο πρόεδρος της Vinalia – Επιλογές Οίνων και Αποσταγμάτων Ηλίας Κωνσταντόπουλος και η account director της TIEM Advertising Λώρα Χασάπογλου, επισήμαναν το ισχυρό σήμα και τη μοναδικότητα του brand «Μαγικό Βουνό», ως πόλου έλξης για δεκάδες συλλέκτες ετικετών απ’ όλο τον κόσμο, ολοκληρώνοντας την εκδήλωση, που συντόνισε ο Στέφανος Κόγιας.

To Top