ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Marketing ή branding αγροτικών προϊόντων;

Share

Μια Ραδιοφωνική Συνέντευξη του Χρήστου Δ. Κατσάνου/Brand Strategist της Tropos Branding Co στην εκμπομπή “Ένα Φοβάμαι Δρόμος” της κ. Αλεξάνδρας Γούτα

Α.Γ: Καλησπέρα σας και πάλι κυρίες και κύριοι, για όσους μόλις συντονιστήκατε , είμαι η Αλεξάνδρα Γούτα ακούτε την εκπομπή «ένα φοβάμαι δρόμος»,  έχουμε τον Γεωπόνο Χρήστο Δ. Κατσάνο, Brand Strategist της TROPOS Branding Co θυγατρική του Oμίλου Συμβουλευτικών Υπηρεσιών DKG Group, σωστά τα είπα κε Κατσάνο;

Χ.Δ.Κ : Σχεδόν, γιατί το DKG Group έχει μια παραγωγική δραστηριότητα, μια συμβουλευτική και μια εμπορική, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες.

Α.Γ: Τέλεια, καλά κάνετε και το διευκρινίζετε ωστόσο γιατί είναι καλό να ξέρουμε ακριβώς από πού προέρχεται ο άνθρωπος με τον οποίο συζητάμε. Μπαίνω απευθείας στο ψητό κ. Κατσάνο και σας ρωτάω αν έχετε υπολογίσει πόσο μπορεί να αυξήσει την αξία ενός αγροτικού προϊόντος συγκεκριμένα η εφαρμογή του σωστού μείγματος Marketing;

Χ.Δ.Κ: από 0 έως 100% , μεγάλο εύρος, ίσως είναι η ίδια η ύπαρξη του προϊόντος, ουσιαστικά κάποιος βγαίνει στην αγορά άρα είτε είναι άνθρωπος είτε είναι προϊόν και αρχίζει να προσπαθεί να βρει την αξία του και μετά να δει την προστιθέμενη αξία του (αν υπάρχει), άρα η έννοια αυτή και του marketing και του μείγματος του θα είναι αυτό που θα του βρει το δρόμο για να μπορέσει να πάει εκεί που του πληρώνουν αυτή την αξία.

Α. Γ: Υπάρχει κάποιος μέσος όρος σε αυτό για να δώσουμε ένα ποιο συγκεκριμένο μέτρο στους ακροατές μας

Χ.Δ.Κ: 30% είναι το ξεκίνημα και από εκεί και πέρα είναι η Τέχνη να μπορέσεις μετά να το χτίσεις ώστε σε μια 3ετία έως μια 7ετία να μπορέσει να φτάσει αυτό στο 60% και μετά σε 20 χρόνια να είναι το 100% και αν είναι και προϊόν το οποίο αξίζει, να μπορέσει να είναι και ο leader της αγοράς αλλά σήμερα μιλάμε για τα μέσα προϊόντα τα οποία παίζουν κάποιο ρόλο στη μέση της αλυσίδας.

Α. Γ: Σήμερα τα καλύτερα εργαλεία προβολής για τα ελληνικά τρόφιμα ποια είναι; Και να το κάνω ποιο συγκεκριμένο το ερώτημα έχουμε πλέον πάρα πολλά εργαλεία στην διάθεση μας από τα social media και τις διάφορες εκθέσεις που έχουν ποιο παραδοσιακό χαρακτήρα μέχρι ότι μπορεί να φανταστεί πια κανείς , έχουμε digital marketing , mobile marketing εσείς ποια έχετε ξεχωρίσει να είναι τα καλύτερα εργαλεία προβολής.

X.Δ.K: Η προβολή είναι ένα πράγμα που δεν είμαι πολύ φίλος, γιατί η έννοια μόνο της προβολής δεν λέει τίποτα αν δεν είναι δεμένη και με εκείνο που λέγεται επικοινωνία. Αναφέρατε πριν ας πούμε για παράδειγμα τα social media. Τα social δεν είναι media είναι social platforms. Αν τα χρησιμοποιείς σαν media απλά για να δίνεις πληροφορίες ή για να “σπρώχνεις” οτιδήποτε θέλεις για το προϊόν μπορεί να είναι και social media. Δεν μπορεί κανείς όμως να γυρίσει πίσω το χρόνο 100 χρόνια και να διαγράψει την επικοινωνία με τη μορφή είτε της διαφήμισης, της παρουσίας σε εκθέσεις, σε billboards, είτε εδώ στο ραδιόφωνο που μας φιλοξενεί σήμερα. Προφανώς αυτή είναι η βάση, από εκεί και πέρα η σημερινή εποχή, επειδή ακριβώς όλοι μας είμαστε κοινωνοί κάποιων μηχανημάτων που λέγονται smart phones τα οποία έχουν βοηθήσει πάρα πολύ τόσο την διάχυση της πληροφορίας αλλά και την επικοινωνία. Ναι αυτά αρχίζουν να έρχονται πιο κοντά, γιατί έρχεσαι πιο κοντά να βρεις το Tribe, δηλαδή τους ανθρώπους αυτούς δηλαδή που ενδιαφέρονται είτε για το προϊόν σου, είτε για τις δικές σου αρετές. Ναι τα offline αυτά που είπαμε υπάρχουν και από εκεί και πέρα η δουλειά γίνεται σε επίπεδο social platforms.

Α.Γ: μάλιστα, νομίζω ότι ήταν πολύ χρήσιμα αυτά που αναφέρατε γιατί αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια σύγχυση σε σχέση και με την ισχύ των social media ή platforms όπως τα είπατε, και σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν. Όταν ετοιμάζουμε το Branding ενός προϊόντος ποια είναι τα 3 πράγματα που πρέπει να έχουμε οπωσδήποτε κατά νου, και συμπληρωματικά σε αυτό θα ήθελα να σας ρωτήσω και η συσκευασία τι ρόλο παίζει γιατί ακούμε διάφορα γι αυτό το θέμα;

Χ.Δ.Κ: Εξαιρετικά. Απλά θα πάρω την ευκαιρία να διαχωρίσω λίγο τι είναι το Branding. Οι επιχειρήσεις σήμερα ζουν μια τριπλή πραγματικότητα αυτή που είναι σήμερα για την οποία ας την ονομάσουμε business, δηλαδή πρέπει να πληρώσεις τους λογαριασμούς σου και τα υπόλοιπα, το δεύτερο είναι το Marketing, δηλαδή η αντίληψη ότι πρέπει να σκέφτεσαι την ίδια μέρα 3 χρόνια μετά να δεις πως διαφοροποιείσαι εσύ σε σχέση με τον ανταγωνισμό σου και πως εξελίσσετε η αγορά σου και το Branding το οποίο είναι αντίληψη, η αντίληψη σε 30 χρόνια όταν θα έχουν περάσει όλα τα προϊόντα τι θα θέλει κανείς να σκέφτονται για μένα ότι είμαι καλός, ακριβός, καινοτόμος κλπ, άρα το Branding δεν είναι τεχνική, ούτε marketing ούτε πώλησης, είναι φιλοσοφία αντίληψης, αυτό που κάνεις παραπάνω στο προϊόν για να του δώσεις μια αξία.

Άρα όταν μιλάμε για τα βήματα του Branding, τότε έχουμε: να σκέφτεσαι 30 χρόνια μετά, άρα δεν μπορείς να κοροϊδέψεις. Αυτό που έχεις να το έχεις καταλάβει, ώστε να προχωρήσεις στο Brand awareness, δηλαδή να σε γνωρίζει ο άλλος γι αυτό που θα ήθελες εσύ να σε γνωρίζει, που σημαίνει ότι έχεις κάποιες αξίες που στηρίζεσαι πάνω σ΄ αυτές. Αυτές οι αξίες σήμερα στο προϊόν σου προφανώς μπορεί να είναι το design, είναι το ίδιο το προϊόν μέσα, το οποίο περιέχεται. Φυσικά η Ώρα της Αλήθειας, δηλαδή την ώρα που σε δοκιμάζει κανείς, η οποία και είναι το πιο δύσκολο πράγμα μιας και ο πελάτης θα αποφασίσει αν θέλει να αγοράσει ξανά ή όχι (από εκεί και πέρα δημιουργείται η σχέση).

Ας προσπαθήσουμε όλα αυτά να μαζέψουμε σε 3 βήματα:

  1. να σκέφτεσαι με προοπτική 30 χρόνων,
  2. να ξεχωρίσεις για το τι θέλεις να σε θυμάται ο πελάτης και να φέρεσαι σήμερα με τιε Αξίες αυτές,
  3. να μπορείς τις Αξίες/Χαρακτηριστικά του προϊόντος να τα μεταφέρεις μέσα στα χαρακτηριστικά της επιχείρησης σου ούτως ώστε οι υπάρχοντες πελάτες μετά από 10 χρόνια να αγοράσουν τα νέα προϊόντα που θα τα αναγνωρίζουν από τις βασικές αρχές τις επιχείρησης

Α.Γ: αλήθεια τώρα μου προέκυψε σχεδόν αυθόρμητα ένα ερώτημα, το Βrand της Ελλάδας ποιο είναι σήμερα;

X.Δ.K: Η καλύτερη, δυσκολότερη, ομορφότερη ερώτηση που μπορεί να κάνει κανείς, και το καλύτερο και ομορφότερο πράγμα το οποίο μπορεί να ασχοληθεί.!!!

Το Brand της Ελλάδας, δεν είναι αυτό το οποίο αισθανόμαστε εμείς για την Ελλάδα. Brand είναι αυτό που αισθάνεται ο άλλος για την Ελλάδα.Αν πουλάμε Ελλάδα, εσείς αν πουλάτε Ελλάδα και εννοώ αν εσείς εκφράζετε την Ελλάδα και θέλει κάποιος να σας διαλέξει για την Ελλάδα, τότε μιλάμε για τα χαρακτηριστικά τα οποία θα θέλατε εσείς να πιστεύει αυτός που αγοράζει για εσάς.

Υπάρχουν τόσα πολλά και συγκεχυμένα. Απ΄την Αρχαία Ελλάδα μέχρι το χαλαρό περιβάλλον, μέχρι τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και ταυτόχρονα μέχρι και το κitch. Άρα διαλέγεις ποια Ελλάδα θές, αυτή την Ελλάδα την υπηρετείς, γι΄αυτή την Ελλάδα προσπαθείς να βρεις το Tribe (δηλαδή τους ανθρώπους που αγαπούν την Ελλάδα που εσύ εκπροσωπείς) και προχωράς.

Α.Γ: χρειάζεται re branding η Ελλάδα;

X.Δ.K: Branding- rebranding είναι ίδια λέξη. Oυσιαστικά rebranding είναι αυτό το οποίο θα αποφασίσεις εσύ, τι είναι αυτό που σε εκφράζει αλλά και ενδιαφέρει τους άλλους για σένα άρα μάλλον δεν μπορείς να το αποφασίσεις εσύ το τι θα κάνεις rebranding δηλαδή πως θέλεις να ξαναφτιάξεις την εικόνα σου. Σίγουρα θα πρέπει να σε βάλει σε προβληματισμό το τι εικόνα θέλεις από δω και μπροστά και θα δουλέψεις πάνω σε αυτή (αλλά να την θέλουν και αυτοί στην οποία εσύ θα δώσεις). Άρα ποια Ελλάδα είναι αυτή; Στην Θεσσαλονίκη αν βγει κανείς και την περπατήσει μπορεί να δει 5 διαφορετικές “Θεσσαλονίκες”.

Α.Γ: σωστά, νομίζω τα είπατε όλα με αυτό.Αν υποθέσουμε ότι έχω μια πολύ έξυπνη επιχειρηματική ιδέα, μια πολύ καλή ομάδα, έχω ετοιμάσει ένα business plan συγκροτημένο, τι μου λείπει ακόμη για να μπορώ να πω ότι μπορώ να μετατρέψω αυτή την έξυπνη ιδέα σε μια εξωστρεφή επιχείρηση;

X.Δ.Κ.: οι όροι είναι λίγο δύσκολοι. Για παράδειγμα “έξυπνη”. Έξυπνο τι είναι; Έξυπνο για τον χώρο του Business είναι το καινοτόμο. Ελληνική λέξη- καινό και τέμνω- είναι κάτι που κάνουν οι άλλοι από παλιά αλλά πλέον σήμερα το κάνουν λίγο διαφορετικά. Δηλαδή δεν είναι επανάσταση είναι εξέλιξη (Evolution not Revolution).Οπότε, το πρώτο να είσαι διαφορετικός το δεύτερο να είσαι χρήσιμος γι αυτούς που θα σε αγοράσουν. Οπότε έχεις μια καλή ομάδα, έχεις ένα καλό πλάνο, έχεις διαβάσει καλά την αγορά (για λίγο έστω) και κάτι πρέπει να κάνεις. Τι να κάνεις; να πας να δουλέψεις, και όταν λέμε να πας να δουλέψεις εννοούμε να ασχοληθεί αυτή η ομάδα με το προϊόν αλλά και με τον πελάτη, τον άνθρωπο που θα κάνει την χρήση αλλά και τον άνθρωπο που θα κάνει την παραγωγή, να ασχοληθεί και με τους προμηθευτές να ασχοληθεί και με την αλυσίδα, δηλαδή να ζήσει την επιχείρηση, η επιχείρηση ζει από την στιγμή που έχει προϊόν και έχει ανθρώπους. Οι Άνθρωποι ουσιαστικά προσπαθούν να επικοινωνήσουν και μέσα από αυτό παράγεται η μαγεία του Business!!!

Α.Γ: η ελληνική παραγωγή ξέρουμε ότι είναι πολύ ποιοτική, δηλαδή εκεί που δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους άλλους σε επίπεδο τιμής μπορούμε πιστεύω να τους ανταγωνιστούμε σε επίπεδο ποιότητας.Αυτό που αναρωτιέμαι είναι αν το μειονέκτημα της ελληνικής παραγωγής, δηλαδή ότι είναι μικρή στα περισσότερα προϊόντα, της δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στο να προσεγγίσει μεγάλα δίκτυα διανομής του εξωτερικού, μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου. Οπότε θέλω να σας ρωτήσω αν θεωρείτε ( χαμογελάτε, το λέω για τους ακροατές γιατί δεν μπορούν να σας δουν), θέλω να σας ρωτήσω αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να πείσει μια αλυσίδα διανομής να επενδύσει στην Ελλάδα έστω και για μια μικρή παραγωγή, ένα προϊόν εποχικό το οποίο δεν θα το έχει όλο το χρόνο γιατί δεν θα το έχει σε μεγάλες ποσότητες

X.Δ. K: Όσον αφορά το πρώτο μέρος, δεν πιστεύω ότι έχουμε ποιοτικά προϊόντα, πιστεύω ότι έχουμε μέτρια προϊόντα, ποιοτικά προϊόντα και πάρα πολύ ποιοτικά προϊόντα. Δηλαδή ούτε όλη η Ελλάδα, ούτε όλοι οι παραγωγοί, ούτε όλα τα προϊόντα είναι καλά.

Υπάρχουν συγκεκριμένα προϊόντα τα οποία είναι καλά, υπάρχουν συγκεκριμένα προϊόντα που έχουν πολύ μεγάλη ανταγωνιστική δυνατότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα και αυτά έχουν αρκετά καλό μέλλον, μάλλον έχουν περιθώρια για να έχουν ένα καλό μέλλον. Εκεί τώρα αρχίζει το business, δηλαδή οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις ( το προϊόν από μόνο του δεν μπορεί να πάει πουθενά). Ποιοί άνθρωποι επικοινωνούν, μάλλον τι είναι αυτό το οποίο επικοινωνεί; οι άνθρωποι ψάχνουν να συνεργαστούν με κάποιες επιχειρήσεις από το εξωτερικό (πάντα εννοούμε κάποιες καλές)!, ναι φυσικά, και τι χρειάζεται; Αν η ερώτηση είναι — τόσο δύσκολο είναι να επικοινωνήσουμε — , η απάντηση είναι ΝΑΙ. Γιατί; γιατί εδώ και πολλά χρόνια ο χαρακτηριστικός πυλώνας του Brand Ελλάδα, η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ δηλαδή, έφυγε από την παγκοσμιότητα και ήρθε στον μικρόκοσμό μας. Δηλαδή η Θεσσαλονίκη έφτασε την εξωστρέφεια της μέχρι τον Λαγκαδά για παράδειγμα. Που σημαίνει ότι ναι έχουμε χάσει την επαφή, άρα ναι η επικοινωνία δεν είναι εύκολη σήμερα, διότι έχει αλλάξει το περιβάλλον το επιχειρηματικό αλλά και το επικοινωνιακό, που σημαίνει έχουμε αλυσίδες διανομής, και αυτές οι αλυσίδες διανομής έχουν κανόνες, οι κανόνες έχουν προϋποθέσεις, άρα αυτοί οι κανόνες και προϋποθέσεις πρέπει να μπουν μέσα στις δικές μας διαδικασίες. Δυσκολεύει αυτό το πράγμα, γι αυτό και είναι επιχειρηματική ευκαιρία! Δηλαδή όποιος το λύσει πραγματικά έχει την ευκαιρία. Αυτός είναι ο ορισμός της ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ. Να λύσεις αυτό που οι άλλοι θεωρούν ότι είναι δύσκολο να λυθεί.

Α.Γ: μάλιστα, κάποια Tips υπάρχουν;

X.Δ.K: φυσικά, φυσικά!

Α.Γ: να πούμε ένα- δυο για όσους ενδεχομένως μας ακούν

X.K: βέβαια. Είναι πάρα πολύ απλό. Όλες αυτές οι εκθέσεις που γίνονται έξω αναφέρονται στην επικοινωνία είτε B2B (business to business) είτε B2C (business to consumers), δηλαδή ανθρώπους που ψάχνουν κάθε μέρα για προϊόντα. Για το λόγο αυτό γίνονται οι εκθέσεις. Κοιτάξτε μπαίνουμε μέσα στο διαδίκτυο γιατί ψάχνουμε καινούρια προϊόντα. Τι σημαίνει ότι ψάχνουμε καινούρια προϊόντα; Είτε γιατί τα προηγούμενα δεν έχουν την ποιότητα την οποία θέλαμε, είτε γιατί υπάρχει μια επιχειρηματική ευκαιρία από αγορά σε αγορά και ψάχνουμε πάντα προμηθευτές, το διαδίκτυο ουσιαστικά τι είναι; Ένα marketplace το οποίο ψάχνουν οι περισσότεροι να βρουν αυτό το οποίο θέλουν να καλύψουν. Υπάρχει πάντα το θέμα. Χτίζουμε σχέσεις μακροχρόνιες; ή θέλουμε μικρές, γρήγορες; Ανάλογα πρέπει να αλλάξει και η δομή της επιχείρησης. Θες γρήγορα να πουλήσεις; Κανένα πρόβλημα. Αρκεί να στήσεις το e-shop σου να απαντά μέσα σε 3 λεπτά. Θες κάτι πιο μακροχρόνιο; Θα πρέπει να δουλέψεις πιο πολύ πίσω στο χωράφι και στις σχέσεις και στην επικοινωνία. Διαλέγεις και παίρνεις.

Α.Γ: μάλιστα, στις αγορές των Βαλκανίων η αγοραστική δύναμη είναι μικρή, προς το παρόν τουλάχιστον, γιατί βλέπουμε ότι αυξάνεται ολοένα, σε χώρες όπως η Κίνα που έχουνε μια πολύ μεγάλη αγορά και επίσης μια αναδυόμενη μεσαία τάξη τότε το μέγεθος της αγοράς μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις επιχειρήσεις που θα θελήσουν να επεκταθούν εκεί, οπότε θέλω να σας ρωτήσω αν έχετε εντοπίσει κάποιες αγορές οι οποίες εκτιμάται ότι παρουσιάζουν πιο ευνοϊκά χαρακτηριστικά για ένα μικρό ελληνικό επιχειρηματικό εγχείρημα και αν ναι ποιες είναι αυτές;

X.Δ.K: εξαιρετικά. Είναι η παγκοσμιότητα και το λέω αυτό όχι σαν Αγορά, μπερδευόμαστε αρκετές φορές λέγοντας η Γερμανία, ας πάρουμε τη Γερμανία, η Γερμανία είναι μια χώρα; είναι μια αγορά; ή μια κουλτούρα;

Α.Γ: φαντάζομαι όλα μαζί

X.K: όλα μαζί. Άρα η αγορά μας δεν είναι η Γερμανία συνολικά. Οπότε κάποιος για να ορίσει την Αγορά-Στόχο που ενδιαφέρεται ξεκινάει από την κουλτούρα ότι αυτοί οι άνθρωποι — όχι όλοι οι Γερμανοί, αλλά κάποιοι από Γερμανοί αγοραστές — που έχουν την κουλτούρα της ποιότητας και του origin, οι οποίοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα προιόντα μας σε μια απόσταση π.χ. 200 μέτρα ή 2 χιλικόμετρα απ το σπίτι τους, σε μια ποσότητα η οποία καλύπτει π.χ. 3 τεμάχια την εβδομάδα τότε έχουμε καταφέρει να ορίσουμε και την αγορά — στόχο.

Είπατε πριν λίγο για την Κίνα. Ωραία. Το πρώτο πράγμα σε όλους μας είναι να γνωρίζουμε το “μπόι μας”, να έχουμε αυτογνωσία. Αν θέλεις μια αγορά σαν την Κίνα σε τόσες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά και ένα συγκεκριμένο προϊόν το οποίο είναι τρόφιμο, θα πας στο συσκευασμένο, το συσκευασμένο όμως τρόφιμο ( ξαναγυρίσουμε πάλι στο ερώτημα ) απευθύνεται στη χώρα; στην κουλτούρα ή στην αγορά; Αν μιλήσουμε για το ελαιόλαδο. Επειδή δεν είναι στην κουλτούρα τους μάλλον θα δυσκολευτούμε. Ομοίως και το κρασί. Μπορεί όμως να είναι η κονσέρβα το ροδάκινο. Τότε ναι, θα μπορούσε μιας και θα καλυπτόταν η δεύτερη προϋπόθεση που είναι ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ. Να μην μπερδευόμαστε το μέγεθος είναι η κρίσιμη μάζα, αν μπορεί να πάει μια καραβιά και μπορούμε να τη συμπληρώσουμε ναι μπορεί να γίνει, αν όχι ψάχνουμε άλλες αγορές. Είπαμε για τα Βαλκάνια ότι αν μια επιχείρηση η οποία είναι των τριών ατόμων και είναι της έκτασης των 100 στρεμμάτων οτιδήποτε παρουσιάσει είναι πραγματικά μεγάλη ευκαιρία, γιατί είναι μεγάλη ευκαιρία οι βαλκανικές χώρες; γιατί το brand της Ελλάδας είναι μεγάλο, και αυτούς τους οποίους εμείς ονομάζουμε πελάτες και καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει Ελλάδα, γιατί έχουν έρθει στην Χαλκιδική, έχουν αγαπήσει την ελληνική μουσική άρα γνωρίζουν, δεν είναι ξένοι προς εμάς, το προϊόν το οποίο θα τους θυμίσει Ελλάδα, το προϊόν το οποίο θα τους συνδέσει με αυτό το οποίο έχουν ζήσει, είναι οι άνθρωποι που μπορεί να τους συναντήσεις, είτε στην Ελλάδα είτε μετά στην αγορά τους ή στη χώρα τους, και δεν υπάρχουν και πολύ μεγάλα σύνορα, νομίζω ότι είναι υπέροχη αγορά η Βαλκανική. Μην ξεχνάμε ότι δημιουργείται μεσαία τάξη και η μεσαία τάξη αρχίζει να μαθαίνει στην ποιότητα, και ποιότητα σημαίνει αγορά πολλών προϊόντων αξίας.

Α.Γ: σωστά, ας υποθέσουμε ότι ανοίγει η πόρτα τώρα και μπαίνει μέσα μια μικρή ή ένας μικρός έλληνας παραγωγός που θέλει να δημιουργήσει κάτι πιο μεγάλο, ποιες συμβουλές έχετε να του δώσετε; Σε σχέση με το Branding το Marketing, σε σχέση με όλο το επιχειρηματικό του εγχείρημα

X.Δ.K: ξαναγυρίζουμε πάλι στα βασικά. Τι θα επενδύσει. Βασικά θα πρέπει να επενδύσει τη … ζωή του, τον εαυτό του δηλαδή. Το δεύτερο κομμάτι είναι τι θα επενδύσει σε χρηματικό κεφάλαιο, αν θές να γίνεις μεγάλος πρέπει να καταλάβεις πόσο πρέπει να επενδύσεις, τι σημαίνει μεγάλος, και υπάρχουν δυο τρόποι, ο ένας είναι να έχεις εσύ την χρηματοδότηση και ο δεύτερος είναι να βρεις εσύ την χρηματοδότηση, στην χρηματοδότηση αρχίζει πλέον η έννοια του συνέταιρου, του ανθρώπου άρα της συνεργασίας, αυτό εννοώ και είναι της πρώτης πώλησης.Αυτή η ιδέα να μπορέσει να πείσει αυτόν που θα χρηματοδοτήσει σε σχέση με άλλες ιδέες ότι πραγματικά αξίζει τον κόπο, άρα θα γίνει μεγάλη, άρα θα είναι κερδοφόρα άρα έχει μέλλον άρα κάποιος είναι που θα επενδύσει, ναι ξεκινάμε θέλοντας να γίνουμε μεγάλοι, βλέπουμε αν μπορούμε να πουλήσουμε εντός εισαγωγικών την ιδέα στον εαυτό μας για να την χρηματοδοτήσουμε με δυο πράγματα, τη ζωή μας και το χρηματικό κεφάλαιο και να πείσουμε κάποιους άλλους, αυτό είναι το πρώτο ξεκίνημα. Από εκεί και πέρα μετά αρχίζει η έννοια της διαφοροποίησης αυτού του προϊόντος και της επιχειρηματικής ευκαιρίας στο συγκεκριμένο χώρο, άρα το Branding θα μπει και θα χρεωθεί σαν μια αντίληψη το να χτίσουμε ένα τέτοιο προϊόν και να μπορέσουμε μετά να το κάνουμε και μια επιχείρηση που θα διακινεί αυτό το προϊόν

Α.Γ: αξίζει τον κόπο κύριε Κατσάνο να προσπαθεί να κολυμπήσει κάποιος σε αυτά τα νερά ;

X.K: αξίζει τον κόπο κάποιος να ζει;

Α.Γ: νομίζω ότι και πάλι τα είπατε όλα, τι δεν σας έχω ρωτήσει το οποίο θα θέλατε να σας έχω ρωτήσει

X.Δ.K: είναι πολύ εύκολο. Η καινοτομία σε σχέση με οτιδήποτε έχει κανείς στο μυαλό του, η καινοτομία είναι το πιο όμορφο πράγμα να παρατηρείς και όταν παρατηρείς να κατανοείς μετά, να κατανοείς γιατί κάποιος το κάνει καλά, γιατί κάποιος δεν το κάνει καλά και μετά όταν αυτό το κατανοείς να πειραματιστείς να φτιάξεις ένα μικρό πρωτότυπο και πεις ότι εγώ μπορώ να το λύσω το πρόβλημα, και μπορεί να το λύσεις με το πρωτότυπο σε μικρό επίπεδο, μετά αξίζει να το κάνεις επιχείρηση, η επιχείρηση είναι ένα στάδιο πολύ δύσκολο, είναι θυμάμαι τον εαυτό μου στην εποχή που είχαμε παντρευτεί με την σύζυγο και αποφασίσαμε να κάνουμε οικογένεια, ήταν λίγο τρομακτικό, μέχρι εκεί ήταν όλα καλά, η πράξη δηλαδή το να κάνεις οικογένεια έχοντας παιδιά, η πράξη δηλαδή, η ιδέα σου και το πρωτότυπο να γίνει επιχείρηση τότε αρχίζει να έχει μια φοβία αλλά από εκεί και πέρα όμως γίνεσαι ενήλικας, δηλαδή αναλαμβάνεις ευθύνες και έχει όλη την ομορφιά του παιδιού, είναι πολύ όμορφο να έχεις επιχείρηση, είναι πολύ όμορφο να ασχολείσαι με μια επιχείρηση γιατί ουσιαστικά ασχολείσαι με δυο πράγματα, τον εαυτό σου σαν προϊόν και το πελατολόγιο σου, δηλαδή με τους άλλους ανθρώπους, είναι βαριά η κληρονομιά της λέξης δουλειά, είναι δουλεία είναι 500 χρόνια σκλαβιάς είναι ένα πράγμα το οποίο δεν είναι καλό πρέπει να τελειώνουμε με αυτή γιατί πρέπει να ζήσουμε την ζωή μας .

Το 2016 όμως δεν είναι δουλειά, δεν είναι ο βιοπορισμός είναι ένας τρόπος να επιχειρείς είτε είσαι μέσα σε μια επιχείρηση είτε είσαι μόνος solopreneur είτε είσαι με άλλους, γιατί ουσιαστικά είναι η φαντασία σου, η δημιουργικότητα σου μέσα σε όλα αυτά, βέβαια και με τις απογοητεύσεις εννοείται αλλά ουσιαστικά είναι μια πραγματική business ζωή.

Α.Γ: μάλιστα, με έχετε καλύψει πλήρως, μπαίνω βέβαια στον πειρασμό να σας ρωτήσω αν η επωνυμία σας ΤΡΟΠΟΣ Branding Co, προέρχεται από αυτό που αναφέρατε πριν ότι είναι ένας τρόπος ή έχει κάποια άλλη προέλευση

X.Δ.K: Ο ΤΡΟΠΟΣ μας προβλημάτισε, αν δείτε και το λογότυπο μας είναι ένα ανάποδο R, το R δηλαδή ο ΤΡΟΠΟΣ ανάποδα, ουσιαστικά είναι ο δικός μας τρόπος και καλούμε και τους άλλους να δούνε με το δικό τους R, με το δικό τους τρόπο διαφορετικά τα πράγματα, ουσιαστικά όλοι μας βλέπουμε με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα, και υπάρχει κάτι, υπάρχει η σημερινή πραγματικότητα αλλά αυτό είναι μια φωτογραφία, εμείς είμαστε λάτρεις του Video δηλαδή δείξε μου και την συνέχεια, η φωτογραφία σήμερα μπορεί να είναι καλή, μπορεί να είναι κακή, μπορεί να είναι απογοητευτική, αν όμως δεις το video, τη ζωή σου στο μέλλον μπορείς να πεις τι θέλω να κάνω και μπορείς να μπεις μέσα και να το ταξιδέψεις.

Α.Γ: μάλιστα, κύριε Κατσάνο σας ευχαριστώ πολύ που ήσασταν μαζί μας στο στούντιο του Πρακτορείου FM.

X.Δ. K: Κυρία Γούτου, σας ευχαριστώ κι εγώ γιατί ξέρω το να δίνεται βήμα σε ανθρώπους σας εμάς είναι πολύ-πολύ σημαντικό, το εκτιμώ ιδιαίτερα και σας ευχαριστώ πολύ

Α.Γ: Να είσαστε καλά κύριε Κατσάνο

To Top